De Klachtenbond

Home


Lid worden


Sponsoring


Betalingen


Contact

Klachten

Klachten aanmelden


Klachten verwijderen


Klachten lijst


Waarschuwingen


De zwarte lijst

Voor bedrijven

Aanmelden


Klacht verwijderen


Voorkom publicatie


Voorwaarden bedrijven

Diversen

 


Voorwaarden


Over ons


Wat wij doen


Privacy


Disclaimer

     
 

Klachten voorkomen lukt niet altijd.

 

Klachten oplossen wel. Als er een wil is.

     

Klachten; Intrum Justitia
Datum: 26 Oktober 2009
Klachtnummer: 7.GE.IT.26.10.9
De Klacht: Intrum Justitia

Op 14 juli een rekening van Intrum ontvangen dd 10-07-09 a 692 euro.
Op specificatie is de hoofdsom 488,25 vermeld+totaal 189,63 voor het versturen van die 1e brief.,dd 11-01-2009.Direct gebeld en gevraagd hoe dit bedrag was samengesteld en of er een specificatie kon worden verstuurd. Antwoord : mevrouw dit IS een specificatie"" !!Toen ik meedeelde dat de definitie van een specificatie  een afzonderlijke opsomming van de onderdelen is begon direct toen al ,het steekspel. Er werd alleen gezegd dat het 1 maandbetaling van connexxion ging betreffende januari. Verder dan dat konden ze niet komen met de uitleg .Op mijn dringende vraag WAAR moet ik beginnen met zoeken ,in 2008 ofzo werd er gezegd "Neen mevrouw het gaat over januari 2009.Toen ik zei dat de maandkosten 97,65 voor dit abonnement is en dat 488 euro euro  erg onlogisch leek ,werd er (zoals bij zovelen ,heb ik inmiddels begrepen gezegd "mevrouw ik ga ophangen ,u wilt) niet luisteren ,u begrijpt het niet!Nou vraag ik je.
Enfin de daaropvolgende telefoongesprekken verliepen niet veel beter. Na gesprekken die ook door derden namens mij ,in mijn aanwezigheid zijn gevoerd ,bleek al snel dat ze ABSOLUUT niet ook maar een mededeling wilden doen,werden er denigrerende opmerkingen gemaakt over wanbetalers ,wilde ik mijn betalingsverplichtingen ontduiken emn oh ja,het feit dat op dat moment mijn toenmalige werkgever in staat van surseance en later faillissement verkeerde ontlokte wederom de opmerking dat ze daar niks mee te maken hadden. Dat dat de reden was dat ik al de bedrijven waar ik betalingsverplichtingen heb een brief had gestuurd om dit te melden ,daar werden wederom smalende opmerkingen over gemaakt ,zoals als u maar niet denkt dat je niet hoeft te betalen. Uit alle opmerkingen blijkt dat ze denken dat je een of andere retard bent. Je wit niet luisteren ,post ontvangen ze niet en zelfs over de betaling van 500 euro werd gezegd ,"JA MEVROUW NA VELE, VELE BELOFTES UWERZIJDS IS ER PAS! OP 24-08-2009  EEN BETALING ONTVANGEN. Toen ik interrumpeerde en zei dat ,dat niet klopte werd er constant doorheen gepraat. Precies dat wat ze zelf zo erg vinden. Toen ik er doorheen GILDE(kon niet anders)Liegt de bank nu ook al ,ik heb bewijs werd er eindelijk gekeken.en schoorvoetend toegegeven dat ik gelijk heb. Ook ben ik op zeker moment ,gedurende deze ellende na het sturen van een klachtenmail,,gebeld door een mevr. die wel haar werk deed en een direct tel.nr gaf .Toen ik later naar dat nr belde ,het was ,jawel ,toevallig wel bij intrum, kreeg ik een naamloze men. aan de lijn die vertelde dat die mevr. niet bestond/bestaat en dat hij haar niet kent. En vervolgens of hij me kon helpen ,weer dezelfde incompetente prietpraat van wanbetaling etc (zie boven)En uiteraard uiteindelijk toen meneer me te dom begon te vinden met mijn vragen het beleefde k ga u ophangen mevrouw ,u,kunt niet rekenen en u luistert niet. Pas op 30 -09-2009 heb ik de vermeende 3 gekopieerde herinneringen van connexxion (die ik echt nooit ontvangen heb,waarom zou ik daarover liegen en vervolgens wel 500 euro ineens betalen.Wat bleek het gaat over de maand MEI 2009 en is 97,65 .Ze hadden op 28-05 eenmalig geprobeerd dit te innen maar door het salarisprobleem. is dit gestorneerd. Ik vind het terecht vals connexxion kosten betaald wil hebben en/of rente .Maar nu blijkt na vele maanden dat ze de rest van het lopende jaar wilden innen ZONDER ons daar van in kennis te stellen .Misschien duurde het daarom maanden voordat ze wilden toegeven waarover het ging .Echter volgens de AV van connexxion had ik in dat stadium mijn abonnement op kunnen zeggen,te meer daar mijn werkgever inmiddels failliet was verklaard .Dan had ik alleen 97 euro plus de VEEL lagere incassokosten hoeven betalen(staffel voorwekII)ipv de 500 die ik aan Intrum en aan connexxion 6x97,65=585,90+ totaal >>>1085,90,En dat terwijl een jaar abonnement 976,50 is ,en ik dus voor het versturen van die ene brief een kleine 110 euro inmiddels heb betaald en hun erop blijven staan dat ze inmiddels alweer 96 euro krijgen. Ze hebben zelf de boel zwaar vertraagd door geen mededelingen te willen doen .Wat heeel opvallend is dat als je de klachten van andere mensen gogled het meer van hetzelfde is en bij het juridisch loket ook niet beter weten dan dat mensen zo slecht behandeld worden. Mensen die notabene er voor zorgen dat incassobureaus bestaan!!!!!

Wat_gedaan:

Talloze telefoongesprekken (vruchteloos),2 mailtjes naar Connexxion ,bewijsstukken opgestuurd die nooit aankwamen,voor de 2e maal bewijsstukken opgestuurd aangetekend die OOK niet aankwamen,pas na onweerlegbaar bewijs zoals data opnoemen ,en dat het 3x was aangeboden daar ,'vonden'"ze de briefplotseling binnen 5 minuten!! klacht ingediend bij NVIO waarop prompt een brief van ene mr. van intrum vol met verdraaiingen en onwaarheden over telefoongesprekken etc.Zij zijn immers ALTYD correct.De gesprekken met Intrum zijn door mij en diverse mensen namens mij gevoerd met steeds dezelfde uitkomst En na verkrijging van het tel.nr van deb. beheer, nogmaals gebeld naar Conneexion. Bureau voor rechtshulp ingeschakeld ,werd ook over gelachen door intrum,ze geven het stokje gewoon steeds door.
 

m.vr.gr.

Henk

Intrum Justitia heeft deze klacht nog niet afgehandeld. Vaak zijn er voldoende alternatieven en bedrijven die goede service en kwaliteit vanzelfsprekend vinden. Wilt u gratis advies over een bedrijf, dienst of product. Stuur ons even een mailtje.

Heeft u een klacht over dit bedrijf, meld deze dan via het klachtenformulier op de website. Ga naar klachten aanmelden in de linker colom of klik HIER

Bel me niet register Wet koop op afstand Alles over garantie

Lees meer Lees meer Lees meer
 

TIPS.

www.kampeerbond.nl


www.profimarkt.nl


www.consumententips.nl


www.moozy.nl

 

Dure 0900 nummers.

Bel geen dure 0900 nummers klik hier voor de alternatieven.

De afspraken.

De Klachtenbond maakt al jaren goede afspraken met bedrijven.

 

Goede afspraken dragen eraan bij dat terechte klachten snel en adequaat worden afgehandeld.

Home Sponsoring Over De Klachtenbond Contact
Waarschuwingen Voor bedrijven Disclamer  
Klachtenlijst   Privacy Klacht aanmelden
Zwarte lijst Facebook 0900 nummers Lid worden